Пливање је врста рекреације која изузетно позитивно утиче на здравље. Пливањем се поспешује аеробна физичка активност и истовремено јачају сви мишићи. Отпор воде који је 10 до 15 пута већи од отпора ваздуха додатно појачава ефекат пливања и јачања мишића (као да вежбамо с теговима). Пливање јача кардиоваскуларни систем, регулише крвни притисак, продубљује дисање, повећава капацитет плућа и побољшава обезбеђеност ткива кисеоником. Осим тога, позитивно делује на зглобове, повећава њихову покретљивост и еластичност и позитивно утиче на координацију покрета.

život na vodiДок је свет око нас све више стресан, ужурбан, пренасељен продаја пловних објеката расте. Многи људи, који за то имају могућности, а пре свега жељу,замењују свој живот на копну за једноставнији, интимнији живот на једрилици, чамцу, бродићу,сплаву... Живот на свежем ваздуху, спектакуларни заласци и изласци сунца, прелепи пејзажи, и авантура која не престаје.

aspirin 2022.Нове светске студије указују да аспирин у поређењу са статинима не смањујује настанак великих кардиоваскуларних догађаја (инфаркт срца, смрт) код пацијената са неопструктивним коронарно-артеријским обољењем. Коронарно-артеријско обољење је најчешће обољење срца у земљама развијеног света.

zubiБројни докази показују да друштвена (социјална ) изолација и усамљеност могу утицати на опште здравље и благостање. У студији Њујоршког Рори Мејерс Колеџа откривено је да су старије особе које су друштвено изоловане имале већу вероватноћу да ће брже губити зубе у односу на оне који имају више друштвених контаката.

 

Према Светској здравственој организацији, социјална изолација и усамљеност су широко распрострањене међу старијим особама и могу имати озбиљан утицај на физичко и ментално здравље старијих особа, квалитет живота и дуговечност. Све више докази указују на повезаност депресије, коморбидитета, когнитивних оштећења, деменције и преране смртности са постојањем дуже друштвене изолације и усамљености.

prolece 2022Након дуге и мрачне зиме, можда сте пожелели да направите неке промене у својим навикама и побољшате своје здравље. Овде се налазе савети који Вам могу освежити и подмладити живот.Било да живите сами, са члановима породице или бринете о неком стариејм, имајте ове здравствене препоруке на уму.