Успорити?

Мисао која је код многих изразито присутна како се приближавају пензији или су већ у пензији. Овакав начин размишљања није добар за Ваше здравље. Неактивност утиче на старије особе да губе способност да раде ствари на начин који су радили раније. Недовољна физичка активност води ка чешћим посетама лекару, болничком лечењу и већој употреби лекова за различите болести.

Физичка активност и седећи начин живота

Многа истраживања показују да су недовољна физичка активност и седећи начин живота удружени са повећаним ризиком за смртни исход. Питање које су поставили научници је да ли може да се утиче на дуговечност и измени генетска предиспозиција, утицајем на ризико факторе, тј. начин живота .У студији су учествовале жене старије од 63 године, које су имале подешен акцелератор, који је мерио, током недељу дана, њихово кретање, интензитет физичке активности и време проведено у седењу. Проспективна студија је утврдила да су виши ниво лакше физичке активности и умерено до снажне физичке активности удружени са нижим ризиком од смрти. Дуже време проведено у седењу је удружено са повећаним ризиком од смрти. Ова повезаност је примећена код свих учесница иако су имале различите генетске предиспозиције.Студија је показала да и људи који немају генетску предиспозицију за дуговечност, могу продужити свој живот усвајајући здраве стилове живота као што је редовно вежбање и мање седења, као и супротно, да људи који имају генетску предиспозицију за дуг живот, уколико су физички неактивни могу скратити благодет генетске дуговечности. Сугестија свима и младима и старима је да се упражњава физичка активност било ког интензитета у смањењу ризика од болести и преране смртности.

Разлози + да будете физички активни

- Чувате и побољшавате снагу организма, самим тим дуже остајете самостални, независни од других.

- Имате више енргије да чините ствари које желите и смањујете замарање организма.

- Побољшавате равнотежу и умањујете ризик од падова и повреда насталих услед падова.

- Смањујете штетне последице и настанак неких обољења као што су:артритис, срчана обољења, шлог, шећерна болест типа 2,остеопороза, осам врста карцинома као што су карцином дојке, дебелог црева.

- Бољи и чвршћи сан.

- Умањујете ниво стреса и анксиозности.

- Достизање или одржавање здраве телесне тежине и смањујете ризик од добијања нежељених килограма.

- Контрола крвног притиска

- Могућност побољшања и одржавања когнитивних функција, као што су брзо реаговање на ситуације и планирање активности.

- Побољшавте своје расположење и смањујете осећај депресије.

 

Зато не оклевајте, угасите телевизор, компјутер и вежбајте за Ваш дужи и здравији живот.