vezbanje stariji„Старост није место за оне који нису храбри“- рекла је чувена глумица, добитница престижне филмске награде Оскар, Бет Дејвис. Ова фраза је нешто с чиме треба живети, посебно они који старење сагледавају кроз укоченост зглобова, болове, мишићну слабост и све учесталијим посетама лекарима.

Иако се многи морају суочавати са свим овим препрекама, сви треба да раде на јачању физичког здравља и снаге организма. За старије од  60 година ризици од повређивања су много већи, посебно за прелом ручних зглобова и кукова. Суочавање са овим конкретним ризицима нас усмеравају да почнемо, уколико то нисмо радили раније, да играмо на сигурно, како тело успорава свој ритам са годинама. То не значи искључивање из бројних физичких активности. Напротив.

Амброзија је коров који се већ деценијама несметано шири и код осетљивих особа изазива врло непријатне алергијске реакције. Амброзија производи велику количину полена који је изузетно јак алерген, а симптоми попут кијања, цурења носа или свраби очију могу се испољити у свим животним добима.

Највеће количине полена амброзије нас очекују управо сада - од средине августа до средине септембра.

SunceТоплотни удар је изненадни колапс организма, а настаје због, често наглог, прекомерног повишења телесне температуре и немогућности организма да се хлади и температуру одржи у нормалним границама. Настаје услед екстремно високе температуре ваздуха, односно услед појаве топлотног таласа.

Последњих година уочава се тренд пораста температуре у летњем периоду што утиче на здравствено стање становништва.

Правовремено предузете превентивне мере могу смањити број оболелих и умрлих од врућина, што значи да треба бити спреман за ублажавање могућих негативних последица по здравље и правовремено деловати.

храна фрижидерТоком летњег периода, посебно када су овако високе температуре, потребно је бити опрезан приликом куповине, начина чувања и обраде намирница. Kоришћењем здравствено исправних и квалитетних намирница обезбеђујемо не само потребан енергетски унос за свакодневне активности већ, што је још важније, штитимо наше здравље.

Загађеном храном се преносе многе болести. Особе заражене микроорганизмима из хране могу проћи без симптома, имати само благ цревни поремећај, али исто тако могу доћи у стање тешке дехидрације (губитка велике количине течности) и поремећаја општег стања, па може доћи чак и до смрти.

Пливање је врста рекреације која изузетно позитивно утиче на здравље. Пливањем се поспешује аеробна физичка активност и истовремено јачају сви мишићи. Отпор воде који је 10 до 15 пута већи од отпора ваздуха додатно појачава ефекат пливања и јачања мишића (као да вежбамо с теговима). Пливање јача кардиоваскуларни систем, регулише крвни притисак, продубљује дисање, повећава капацитет плућа и побољшава обезбеђеност ткива кисеоником. Осим тога, позитивно делује на зглобове, повећава њихову покретљивост и еластичност и позитивно утиче на координацију покрета.