насмејани стариПочетак године је време кад доносимо нове одлуке, одбацујемо оне из претходне године и обећавамо себи да ћемо овогодишње поштовати.

Ево десет предлога за ову годину којих би се ваљало држати.

1. Волонтирање

У данашњем свету интернета, друштвених мрежа: Фејсбука,Твитера, Инстаграма итд , лако је упасти у замку синдрома „зачараног света који се врти око мене“. Хвалисање својим успесима, децом , унучићима је постало стандард, посебно откад постоје друштвене мреже. Многе треба подсетити да је давање и узвраћање другима важно за здравље као и испуњавање сопствених снова и остваривиње наших циљева.

tortaМентално здравље

Сваке године када угасите свећице на рођенданској торти, питање лебди у ваздуху да ли признати своје праве године или их вешто скривати? Многи ће избегавати да ставе тачан број и да признају своје године.

Продужавање људског века, императив младости, друштвена укљученост, физичка активност су учиниле да садашњих 80 година је некадашњих 70 и да се све некако померило за барем деценију уназад.

Ментално здравље

Бити и остати у добром расположењу је једна од лако изговорених фраза, али кад се пробудите у мрачно и хладно зимско јутро, тешко је навући одмах осмех на лице и устати из кревета.

Ево неколико савета који се односе на достизање доброг расположења и осећања среће за 2019. годину.

САВЕТ ЗА СРЕЋУ #1: Медитација

Уколико Вам је све теже да достигнете одређени ниво среће у животу укључите медитацију у свакодневну рутину. Медитацијом можете да проверавате стање тела , ума и духа.То је начин да ослушкујете себе, шта се дешава унутар Вас самих и обрађујете своје мисли.То је начин да развијате оштрину и јасноћу размишљања, креативност и осећај мира. Што чешће медитирате, ефекти на Ваше добро расположење су дуготрајнији.

 

Приликом седања за празничну трпезу требало би се сетити да преобилни оброци доводе до непотребног преоптерећења желуца и целог организма. Зими најчешће долази до повећања телесне тежине, јављају се респираторне инфекције а услед суженог избора свежих намирница може доћи и до дефицита одређених хранљивих материја. И нелагодности различитог степена код хроничних болесника могу довести до озбиљних здравствених проблема.

Стручњаци упозоравају да нагли прелазак са немасне на масну храну, као и повећан унос могу изазвати озбиљне здравствене тегобе. Сваке године у време новогодишњих и божићних празника највећи број интервенција дежурних здравствених служби је управо због неумереног конзумирања хране и пића.

Сви се надамо да ова зима неће бити превише оштра, али уколико буде, пратите неколико савета Канцеларије за старе и социјално угрожене групе и покушајте да умањите било какав утицај времена на вас и ваше расположење. Било да сте у доплом дому или на отвореном, хладноћа може јако лоше да утиче на вас ако је дочекате неспремни.